Ahad, 20 Mac 2011

Novel 2nd Hand ~~Sape cEpAt Dia DapaT~~( * - * )



Judul : Sedetik Cinta- Kreisya Reisya
Harga Asal : RM14.00
Harga Jual : RM10.00

Sinopsis:
Benarkah cinta pertama tidak semestinya bersatu? Sophie reda menerima keputusan Keyrill. Demi prinsip dan agama mereka harus berpisah. Namun bayangan lelaki itu sering menganggunya. bertahun2 memujuk hati yg lara.
.
Masa berlalu, hati Sophie berputi semula pada pengurusnya, Hj Akimi yg berkarisma. Namun sanggupkah dia menjadi org kedua? Dia tidak sanggup menjadi galang ganti sbg penyambung zuriat seorg lelaki. Sophie tegar. Kisah ini harus dinoktahkan.
.
Saat luka mula sembuh, tanpa diduga lelaki itu muncul kembali....Sophie percaya hidup ini ibarat gula2, namun dia tidak pernah berhenti berharap...dia percaya suatu hari nanti dia mampu membina bahagia bersama seorg lelaki yg entah dimana,....




Tajuk : Nyanyian Tanjung Sepi
Harga Asal : RM 29.90
Harga Jual : RM 25.00
Sinopsis:
Dan sepi itu terus menghambat aku kemana-mana sehingga menjadikan aku resah gelisah tiada jalan pulang. Aduhai , masa yang indah itu sudah pergi semuanya...sehingga tidak ada apa-apa lagi yang tersisa untukku di sini.Aku seperti camar yang patah sayap.Aku bagaikan biduk tanpa perhentian. Aku umpama permaisuri tanpa kerajaan.



Andainya Kutahu-Puteri Andalas
Harga Asal : RM 19.90
Harga Jual : RM 15.00

Sinopsis:
Ibunya murtad!
Sali Aida malu lantas menidakkan kehadiran wanita yang melahirkannya ke dunia. Padanya kasih nenek adalah segala-galanya namun bukan untuk selama-lamanya. Kedewasaan menyedarkan dia ada ruang kosong dalam hidupnya. Sunny muncul ditengah-tengah kekosongan itu. Kehadiran Sunny untuk menyatukan dia dan ibu menyingkap nostalgia manis masa lalu. Tanpa diduga kehadiran Sunny menyemai cinta melakar rindu. Lain misi lain pula yang terjadi. Mereka hanyut membina impian yang tidak kesampaian terdampar kelemasan dilambung ombak cinta yang nyata berkesempadan....
"Ya Allah tabahkanlah hati hambaMu ini. Jauhkan aku dari kesesatan. Dorongkan aku hambaMu yang lemah ini ke jalan yang Kau redhai." Semoga Sunny juga tabah menerima perpisahan yang menyakitkan ini....

Seandainya kutahu kau memang milikku...
Seandainya kutahu begitu luhur hati ibu...
Taklah seberat ini beban penderitaan yang ku galas dibahu...

Judul : Atas Nama Cinta- Lily Suriani
Harga Asal : RM18.00
Harga Jual : RM 12.00

Sinopsis:

Sukarnya Firas menakluki hati dan cinta Ardini. pelbagai cara dilakukan agar gadis pujaannya menjadi miliknya. Ijab kabul bukti bahawa cinta mereka bukan haya dibibir. Gelora ombak dan taufan telah mengharamkan bahtera cinta mereka ketika disinari cahaya bahagia. Namun mengapa ada insan yg mencemburui keindahann cinta mereka? mengapa perlu ada duri2 yg menghalang mereka ke puncak kasih hingga hati mereka tercalar luka?

Judul : Seharum Kasih - Aina Emir
Harga Asal : RM17.00
Harga Jual : RM 12.00

Sinopsis :

ANEHNYA cinta, bila dua hati saling merindu pada bait kata-kata. Tanpa kenal wajah, tanpa dengar suara, Reeza dan Rasya saling bertingkah rasa. Bagi Reeza, hubungan ini harus dimaknakan segera. Namun, Rasya sering berdalih menyembunyikan resah. Mengapa sukar untuknya melafazkan cinta? Sedangkan bahagia sudah di depan mata?

Sayang sekali... gosip dan fitnah melontarkan jauh cinta mereka. Rasya pergi dengan prasangka. Dia bertindak menerima kasih Fahmi untuk membalas sakit hati. Namun, akhirnya Fahmi melepaskan Rasya yang masih suci. Tetapi Rasya malu untuk kembali kepada lelaki sejujur Reeza. Dia sengaja menghilangkan diri agar jejaknya tidak dicari. Tetapi dunia yang luas ini tidak mampu memisahkan mereka.

Pertemuan yang tidak diduga merapatkan kembali sisa cinta yang hampir padam. Tapi redhakah dia melukakan hati Hilda, tunangan Reeza? Kali ini Rasya tekad! Cinta Reeza harus direbut dan dimiliki!




  
Judul : Hati Yang Terluka- Rafizah Nordin
Harga Sebenar : RM31.90
Harga Jualan : RM25.00

Sinopsis :

Puas dibelek, puas diselidik, apalah kesalahan diri yang menjadi punca retaknya cinta? Apakah kerana kasih tidak terbela... cinta perlahan-lahan berubah rasa... tawar, hambar, lalu manisnya madu, mengapa berlalu menjadi hempedu. Dipujuk hati agar menjadi wanita setabah Rabiatul Adawiyah. Dikuatkan semangat setenang Sumaiyyah. Benih yang tertanam ini bukti cinta kasih kita berdua... ada rasa sayang yang berputik di dalamnya, bercambah... membesar tanpa rasa sabar hati ibu melihatmu lahir ke duania. Walau hadirmu tanpa perhatian ayah - kerana ayahmu leka bermain cinta... bermain asmara... tega membiarkan ibu lara, namun percayalah... ibu akan pastikan kita tidak akan terpisah. Dan kau anakku... kan tetap punya ayah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan